




Bursa için âTÃỳrkiyeânin Detroitâiâ yakÄḟÅtÄḟrmasÄḟnÄḟn boÅuna olmadÄḟÄÄḟ dÃỳn bir kez daha tescillendi. Otomotiv sektörÃỳ açÄḟsÄḟndan dÃỳn Bursaâda önemli geliÅmeler vardÄḟ.
Bursa Ticaret ve Sanayi OdasÄḟânÄḟn, 2009 yÄḟlÄḟndaki cirolarÄḟnÄḟ baz alarak belirlediÄi 250 bÃỳyÃỳk firma sÄḟralamasÄḟnda Oyak Renaultânun birinci, TofaÅâÄḟn da ikinci olarak açÄḟklandÄḟÄÄḟ gÃỳn bu iki tesiste, sektörde dönÃỳm noktasÄḟ oluÅturacak yatÄḟrÄḟmlar Sanayi ve Ticaret BakanÄḟ Nihat ErgÃỳnâe gösterildi.
Otomotiv sektörÃỳnÃỳn iki devi Oyak Renault ve TofaÅ, fosil yakÄḟt kaynaklarÄḟnÄḟn tÃỳkenmeye baÅlamasÄḟ ve bu yakÄḟtlarÄḟn kirletici etkisi nedeniyle, elektrikli araç Ãỳretmeye yönelik çabalarÄḟna hÄḟz verdiler.
Bakan ErgÃỳn, önce TofaÅâta hem â1 milyonuncu Dobloâ kutlamasÄḟna katÄḟldÄḟ, hem de elektrikli Dobloânun çalÄḟÅmalarÄḟ hakkÄḟnda bilgi aldÄḟ. TofaÅâtaki törene katÄḟlamadÄḟk, -zaten yerel basÄḟnÄḟ kale alÄḟp davet bile etmemiÅlerdi- ama ErgÃỳnâÃỳn daha sonraki duraÄÄḟ Oyak Renaultâda bulunduk.
Oyak Renault Genel MÃỳdÃỳrÃỳ TarÄḟk TunalÄḟoÄluânun Bakan ErgÃỳnâe verdiÄi brifingi dinledik.
TunalÄḟoÄlu baÅtan uyardÄḟ. Elektrikli otomobil atölyelerine gizli ziyaretler yapÄḟlacaktÄḟ. Sadece Bakan ErgÃỳnâe gösterilecekti projenin detaylarÄḟâḊ Korumalar bile alÄḟnmadÄḟ atölye gezisineâḊ
Habere göre TofaÅâta da CEO Ali PandÄḟr âKapÄḟ arasÄḟndan ilk kez gösteriyoruz elektrikli ticariyiâ demiÅti.
* * *
Oyak Renaultâda TarÄḟk TunalÄḟoÄlu, TofaÅâta da Ali PandÄḟrâÄḟn hem kendileri, hem de sektöre yönelik aktardÄḟÄÄḟ veriler, global ekonomik kriz sonrasÄḟ toparlanmanÄḟn ivme kazanacaÄÄḟnÄḟ gösteriyor.
Nitekim BTSO BaÅkanÄḟ Celal Sönmezâin sonuçlarÄḟnÄḟ açÄḟkladÄḟÄÄḟ 250 bÃỳyÃỳk firma araÅtÄḟrmasÄḟ sonuçlarÄḟ da gösteriyor ki, otomotiv ve yan sanayisindeki gerçekleÅmeler, global ekonomik krize raÄmen sevindiriciâḊ
Kriz dÃỳnyayÄḟ kasÄḟp kavururken otomotiv sektörÃỳndeki kÃỳçÃỳk kayÄḟplar önemsenmeyecek derecedeâḊ Ãyle ki çaÄÄḟn gerektirdiÄi Åekilde elektrik araç Ãỳretimine yönelik yatÄḟrÄḟmlar umutlarÄḟ yeÅerten geliÅmeler.
* * *
Her ne kadar lokomotif olsa da, ekonomi sadece otomotiv sektörÃỳnden ibaret deÄil. Bir Ãỳlkede geliÅmeden, ekonomik bÃỳyÃỳmeden bahsedeceksek, tÃỳm sektörlerde eÅit bÃỳyÃỳme olmasÄḟ gerek.
BTSO BaÅkanÄḟ Sönmezâin anlattÄḟklarÄḟna göre Åirketler geçen yÄḟl, saÄlanan vergi kolaylÄḟklarÄḟ ve verimlilikle ayakta kalmÄḟÅlar. Ancak bugÃỳn ortada ne vergisel önlemler, ne de verimlilikte gidilecek yol kalmÄḟÅâḊ KÃỳresel kriz ölçekleri kÃỳçÃỳltmÃỳÅ…
âDÃỳzelme zaman alacakâ diyor Celal Sönmez ve ekliyor:
âRekabet gÃỳcÃỳmÃỳzÃỳ artÄḟracak yeni bir bÃỳyÃỳme stratejisine ihtiyacÄḟmÄḟz var. Vergiden sosyal gÃỳvenliÄe, girdi maliyetlerinden teÅviklere kadar, rekabette bizi en azÄḟndan eÅit seviyeye getirecek dÃỳzenlemelere ihtiyacÄḟmÄḟz var. Bunun için gerekli kaynaÄÄḟ, baÅta kayÄḟt dÄḟÅÄḟyla mÃỳcadele olmak Ãỳzere ekonomideki kara delikleri kapatarak bulabilmek mÃỳmkÃỳn.â