Bursa için “TÃỳrkiye’nin Detroit’i” yakÄḟştÄḟrmasÄḟnÄḟn boşuna olmadÄḟğÄḟ dÃỳn bir kez daha tescillendi. Otomotiv sektörÃỳ açÄḟsÄḟndan dÃỳn Bursa’da önemli gelişmeler vardÄḟ.
Bursa Ticaret ve Sanayi OdasÄḟ’nÄḟn, 2009 yÄḟlÄḟndaki cirolarÄḟnÄḟ baz alarak belirlediği 250 bÃỳyÃỳk firma sÄḟralamasÄḟnda Oyak Renault’nun birinci, Tofaş’Äḟn da ikinci olarak açÄḟklandÄḟğÄḟ gÃỳn bu iki tesiste, sektörde dönÃỳm noktasÄḟ oluşturacak yatÄḟrÄḟmlar Sanayi ve Ticaret BakanÄḟ Nihat ErgÃỳn’e gösterildi.
Otomotiv sektörÃỳnÃỳn iki devi Oyak Renault ve Tofaş, fosil yakÄḟt kaynaklarÄḟnÄḟn tÃỳkenmeye başlamasÄḟ ve bu yakÄḟtlarÄḟn kirletici etkisi nedeniyle, elektrikli araç Ãỳretmeye yönelik çabalarÄḟna hÄḟz verdiler.
Bakan ErgÃỳn, önce Tofaş’ta hem “1 milyonuncu Doblo” kutlamasÄḟna katÄḟldÄḟ, hem de elektrikli Doblo’nun çalÄḟşmalarÄḟ hakkÄḟnda bilgi aldÄḟ. Tofaş’taki törene katÄḟlamadÄḟk, -zaten yerel basÄḟnÄḟ kale alÄḟp davet bile etmemişlerdi- ama ErgÃỳn’Ãỳn daha sonraki durağÄḟ Oyak Renault’da bulunduk.
Oyak Renault Genel MÃỳdÃỳrÃỳ TarÄḟk TunalÄḟoğlu’nun Bakan ErgÃỳn’e verdiği brifingi dinledik.
TunalÄḟoğlu baştan uyardÄḟ. Elektrikli otomobil atölyelerine gizli ziyaretler yapÄḟlacaktÄḟ. Sadece Bakan ErgÃỳn’e gösterilecekti projenin detaylarÄḟâ€Ḋ Korumalar bile alÄḟnmadÄḟ atölye gezisineâ€Ḋ
Habere göre Tofaş’ta da CEO Ali PandÄḟr “KapÄḟ arasÄḟndan ilk kez gösteriyoruz elektrikli ticariyi” demişti.

* * *

Oyak Renault’da TarÄḟk TunalÄḟoğlu, Tofaş’ta da Ali PandÄḟr’Äḟn hem kendileri, hem de sektöre yönelik aktardÄḟğÄḟ veriler, global ekonomik kriz sonrasÄḟ toparlanmanÄḟn ivme kazanacağÄḟnÄḟ gösteriyor.
Nitekim BTSO BaşkanÄḟ Celal Sönmez’in sonuçlarÄḟnÄḟ açÄḟkladÄḟğÄḟ 250 bÃỳyÃỳk firma araştÄḟrmasÄḟ sonuçlarÄḟ da gösteriyor ki, otomotiv ve yan sanayisindeki gerçekleşmeler, global ekonomik krize rağmen sevindiriciâ€Ḋ
Kriz dÃỳnyayÄḟ kasÄḟp kavururken otomotiv sektörÃỳndeki kÃỳçÃỳk kayÄḟplar önemsenmeyecek derecedeâ€Ḋ Öyle ki çağÄḟn gerektirdiği şekilde elektrik araç Ãỳretimine yönelik yatÄḟrÄḟmlar umutlarÄḟ yeşerten gelişmeler.

* * *

Her ne kadar lokomotif olsa da, ekonomi sadece otomotiv sektörÃỳnden ibaret değil. Bir Ãỳlkede gelişmeden, ekonomik bÃỳyÃỳmeden bahsedeceksek, tÃỳm sektörlerde eşit bÃỳyÃỳme olmasÄḟ gerek.
BTSO BaşkanÄḟ Sönmez’in anlattÄḟklarÄḟna göre şirketler geçen yÄḟl, sağlanan vergi kolaylÄḟklarÄḟ ve verimlilikle ayakta kalmÄḟşlar. Ancak bugÃỳn ortada ne vergisel önlemler, ne de verimlilikte gidilecek yol kalmÄḟşâ€Ḋ KÃỳresel kriz ölçekleri kÃỳçÃỳltmÃỳş…
“DÃỳzelme zaman alacak” diyor Celal Sönmez ve ekliyor:
“Rekabet gÃỳcÃỳmÃỳzÃỳ artÄḟracak yeni bir bÃỳyÃỳme stratejisine ihtiyacÄḟmÄḟz var. Vergiden sosyal gÃỳvenliğe, girdi maliyetlerinden teşviklere kadar, rekabette bizi en azÄḟndan eşit seviyeye getirecek dÃỳzenlemelere ihtiyacÄḟmÄḟz var. Bunun için gerekli kaynağÄḟ, başta kayÄḟt dÄḟşÄḟyla mÃỳcadele olmak Ãỳzere ekonomideki kara delikleri kapatarak bulabilmek mÃỳmkÃỳn.”

ÄḞlgili yazÄḟlar:

Bunlara da bakabilirsiniz...

Etiketler:
 

YorumlayÄḟn